تندیس مرمرین بدن برهنه ی یکی از ایزد بانوان میانرودان، دوره ی اشکانی
 
فلزیاب ، مطالب علمی و آموزشی
۩۞۩ مدار فلزیاب و دستگاه فلزیاب تضمینی ۩۞۩
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ در زمینه های مختلف مطالب علمی و آموزشی به صورت تخصصی و عمومی فعالیت می نماید و همچنین در زمینه فروش مدارات و دستگاه فلزیاب لازم است این نکته را یاد آور شوم که در این وبلاگ مطالب جدید در صفحه اول قرار نمیگیرد و شما میتوانید برای مشاهده جدید ترین مطالب مورد نظرتون در وبلاگ به بخش موضوعات مطالب به قسمت مورد نظر خود مراجعه نمایید درضمن این وبلاگ آماده تبادل لینک با تمامی وبلاگ ها و سلیت ها می باشد
آخرین مطالب
نويسندگان

 

تندیس مرمرین بدن برهنه ی یکی از ایزد بانوان میانرودان، دوره ی اشکانی

اینتندیس که بلندی آن 24.8 سانتی متر است ساخت شهر حله در میانرودان (بین النهرین) دردوره ی اشکانیان است و اکنون در موزه ی لوور قرار دارد. جنس این تندیس از مرمر است و در تزیینات آن از طلا و یاقوت سرخ استفاده شده است. این تندیس در سال 1862 به وسیله ی سفیر فرانسه درعراق کشف شد.محل کشف این اثر یک مقبره ی خانوادگی شامل پنج قبر بوده و این مجسمه دردرون یک تابوت چوبی و بالای سر مرده قرار داده شده بوده. این اثر بدن برهنه ی زنی را نشان می دهد که دست راست او در کنار بدنش قرار دارد و دستچپش را به سویبالا خم کرده است. چشمانش بایاقوت سرخساخته شده وگردنبندی از طلا به گردن وگوشواره ای طلایی به گوشدارد.بازوی تندیس از چند قطعه ساخته شده که این قطعات با سیم هایی که در ابتدابی شک از جنس طلا بوده اند به هم وصل شده اند.  مجسمه دارای لبی کوچک،سینه هایی زیبا، کمری باریک ورانهای منحنی شکل است و در بخش ناف نیز ازیک یاقوت قرمز استفاده شده است.
 
 

 

آثارهنری دوره ی اشکانیان، که فرمانروایی آنها از فلات ایران آغازو درمیانرودان ادامه می یافت، ترکیبی از هر دو تمدن یونان و میانرودان را درخودداراست. اگر چه ساختار کلی این تندیس نیز متاثر از هنر یونان است،ویژگی استفاده ی همزمان از مواد مختلف در ساخت مجسمه، در یونان وجود نداردو به میانرودان اختصاص دارد. این تندیس ایشتار ایزدبانوی بابل که خدای تمابلات جنسی و جنگ است را به تصویر کشیده است.
 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 333
بازدید کل : 1436499
تعداد مطالب : 232
تعداد نظرات : 51
تعداد آنلاین : 1